Los Cronopios “Relatos breves”
- Ramiro Rosa, bateria
- Alexandre Molas, contrabaix
- Juanjo Fernández, piano
- Jordi Solé, guitarra i composicions
- Luca Tondena, saxo tenor i flauta
- Sergi Felipe, flauta i fauta en sol
- Natsuko Sugao, flugel
- Jordi Santanach, clarinet baix
- Amaiur González, tuba
“…el jazz para mí, la música en general y el jazz en particular, es una especie de presencia continua incluso en lo que yo escribo…mi trabajo de escritor se da de una manera en donde hay una especie de ritmo, una especie de latido, de swing. Una especie de ritmo que si no está en lo que yo hago, es para mí la prueba de que no sirve y hay que tirarlo y volver…”
Julio Cortázar
En llegir els contes de Cortázar, és inevitable acabar embriagat per un ritme característic, una pulsació concreta, un color harmònic diferent per a cadascun d’ells, una estructura elàstica i flexible. Los Cronopios neix amb l’excusa de captar aquest ritme. La troballa d’aquest swing que roman amagat sota les frases i els paràgrafs de l’autor, ha estat el motiu principal en la realització d’aquest projecte musical. El nonet pretén aprendre de la màgia, les atmosferes i, en definitiva, del ritme dels relats de l’escriptor per després poder recrear-ho musicalment.
Els personatges creats per l’escriptor són perseguidors. Ell també era un perseguidor. La música interpretada pels Cronopios retroba aquest anhel de cerca incessant, i desvetlla aquesta pulsació latent i obstinada que es troba entre les frases que flueixen amb swing en els contes d’aquest apassionat del jazz que era Julio Cortázar.
Al leer los cuentos de Cortázar, es inevitable terminar embriagado por un ritmo característico, una pulsación concreta, un color armónico diferente para cada uno de ellos, una estructura elástica y flexible. Los Cronopios nace con la excusa de captar ese ritmo. Descubrir ese swing que permanece escondido bajo las frases y los párrafos del autor, ha sido el motivo principal en la realización de este proyecto musical. El noneto pretende aprender de la magia, las atmósferas y, en definitiva, del ritmo de los relatos para luego poder recrearlo musicalmente.
Los personajes creados por Cortázar son perseguidores. Él era un perseguidor. La música interpretada por Los Cronopios reencuentra ese anhelo de búsqueda incesante, y desvela esa pulsación latente y obstinada que se encuentra entre esas frases que fluyen con swing en los cuentos de este apasionado del Jazz que era Julio Cortázar.
https://itunes.apple.com/es/album/rellatos-breves-feat.-jordi/id1113654806